Nok verdens bedste lille liste

16. november 2009

check listJeg er en stor fan af lister, men de fleste findes bare i min notesbog eller på min Palm Pilot.

Men der er en liste som jeg vedligeholder et andet sted, nemlig min indkøbsliste.

Fidusen med en indkøbsliste er at man næsten altid køber det samme, men ikke hver gang man handler. Der er nogen varer man kun køber med lange mellemrum og nogen varer man næsten altid glemmer at købe.

www.tadalist.com har jeg oprettet mig som bruger med blot et brugernavn og password. Det er krævet for at jeg kan gemme mine lister (jeg gemmer kun indkøbslisten).

På min indkøbsliste har jeg ca. 100 varer som jeg plejer at købe i Netto eller Irma, der ligger lige ved siden af min Netto.

Før jeg skal ud og handler går jeg ind på listen og “hakker” alle de varer af som jeg ikke skal have. Når jeg hakker en vare af bliver den flyttet udenfor listen men bliver ikke slettet. Derfor kan jeg bagefter gå ned i området med “af-hakkede” varer og fjerne hakket ved alle de varer jeg skal købe (sidstnævnte er varer som jeg hakkede af sidste gang jeg skulle handle, og som derfor nu står uden for listen.

Det sidste jeg gør inden jeg med et klik sender listen til mig selv, er at ordne den i rækkefølge, sådan nogenlunde, efter hvordan varerne står i butikken.

Det hele tager under 5 minutter.

Det er et gratis website som er meget simpelt og som ikke kan andet end  at lave lister, man kan have fælles lister med andre og man kan opsætte et RSS feed så man får besked når andre ændrer en fælles liste.

Hvis du kender andre hjemmesider der tilbyder enkle men nyttige programmer så skrive en kommentar.

Skriv et svar

