Forskellen mellem San Diego og København

2. juni 2009

I dag fandt jeg ud af hvordan jeg skal beskrive San Diego og København. Vi har haft en lånebil i 5 dage, da Mustangen var på værksted efter en lille parkeringsskade.

Vi fik selvfølgelig en lånebil imellemtiden, vi hentede den i sidste uge hos Hertz. Det var en Masda3, sort, 4-dørs og med vinduer vi skulle rulle ned manuelt.

Da vi hentede vores bil i dag fik jeg fornøjelsen af at køre Mustangen over til Hertz for at aflevere Masda´en.

Jeg satte mig ind, rullede taget ned, åbnede for radio og trykkede på speederen og så stod det lige pludselig klart for mig.

Masda´en er København, lille, indelukket, mørk, manuel og kedelig.

Mustangen er San Diego, åben, solrig, frihed til himlen og helt vidunderlig.

One Response to “Forskellen mellem San Diego og København”

  1. Ann Christin Says:

    Som beboer i København bliver jeg nød til at kommentere din sammenligning… Bemærk at den lille Mazda er økonomisk og ikke mindst miljøvenlig – den er ikke som store amerikanske biler et symbol for det overforbrug og dekadence som har kendetegnet USA i mange år. I København nyder vi også at de offentlige parker er åbne og at der ikke er stillet forslag om lukning af offentlige parker pga. dårlig økonomi i Califonien.. Vi nyder også at ikke hver 8. familie er afhængig af offentlige madkuponer for at få mad på bordet…Derudover nyder jeg hver dag at kunne køre på specielt anlagte cykelstier – helt ind til centrum og til mit arbejde og derfor spare en masse Co2.. Jeg elsker Mazdaen..


Skriv et svar

